Легендата цитирана од Њујорк Тајмс вели дека една пекарница во Хетборо, Пенсилванија, има репутација на најсигурен најавувач на изборите во САД. Пред изборите, таму се продаваат црвени и сини колачиња, а по правило победник на изборите е оној чија боја беше најпродавана. Републиканските црвени, за Доналд Трамп, беа продадени три пати повеќе од сините.

Продажбата на овие колачиња предвидува како ќе гласа целата област, а со тоа и државата Пенсилванија, и тоа покажува каков ќе биде вкупниот резултат на изборите“, напиша Њујорк Тајмс само половина во шега, а половина како вистина напиша Њујорк тајмс во извештајот за изборите.

Врз основа на сè што виде таму, Њујорк тајмс изразува сомнеж во анкетите кои тврдат дека во оваа држава, кандидатот за претседател на Демократската партија Џо Бајден има предност од пет па дури до 13 отсто.

На национално ниво, анкетите покажуваат дека Бајден има просечна предност од 7,4 проценти во однос на Трамп; Пред дваесетина дена, таа предност изнесуваше максимални 10,3 отсто.

Но, како што е познато, резултатот од претседателските избори во Америка не се решава според вкупниот број гласови, туку според нивниот однос во секоја од 50-те сојузни држави. И меѓу нив, најважни се таканаречените колебливи држави, меѓу нив и Пенсилванија, кои ниту се традиционално црвени како Тексас, ниту традиционално сини како Калифорнија или Њујорк, но ги менуваат страните од избор на избор и всушност го решаваат победникот. Во овие непостојани држави, Бајден има просечна предност од само 3,2 отсто. И, тоа веќе спаѓа во доменот на статистичка грешка.

Разбирливо е дека по трауматското искуство од 2016 година, кога сите анкети на јавното мислење ветуваа убедлива победа на Хилари Клинтон, се поставува прашањето колку на овие анкети може да им се верува, и дали може да се сметаат за посигурен показател за предизборното расположение на Американците отколку продажбата на тие шарени колачиња во Хетборо, Пенсилванија.

Ројтерс уверува дека на анкетите сега може да им се верува затоа што, наводно, истражувачите на јавното мислење најдоа начин како да ги вклучат гласачите на Трамп со своите резултати, бидејќи тие не знаеја како да ги препознаат во 2016 година. Па тие направија грешка, која сега нема да им се повтори, уверуваат тие.